הקמת חנות וירטואלית – כך תעשו זאת נכון!

כבר תקופה ארוכה שאתם חושבים על זה, ועכשיו החלטתם לעשות את הצעד האמיץ: להקים חנות וירטואלית. החנות הוירטואלית תאפשר לכם להגיע ליותר קהלים ללא מגבלה גיאוגרפית, תעזור לכם להציע מגוון רחב של מוצרים ולעשות מהלכים שיווקיים מגוונים.
אבל מאיפה מתחילים את תהליך ההקמה? על מה שמים את הדגש ואיך "מסננים את כל הרעשים” של גורמים שונים בעלי אינטרסים?

הצלחה בהקמת חנות וירטואלית תלויה בהקפדה על הפרטים הקטנים ובקבלת החלטות שמבוססות על הצרכים, המטרות והיכולות שלכם. מגוון האלטרנטיבות בשוק עצום והמדריך הבא ינסה לעשות לכם קצת סדר בבלגן. קבלו 9 טיפים להקמת חנות וירטואלית:

בחרו את הפלטפורמה שמתאימה לכם


עלות הקמת אתר מכירות נעה בין אפס שקלים למאות אלפי שקלים. הפלטפורמה שאותה אתם בוחרים צריכה להיות זאת שמתאימה לצרכים שלכם ולא בהכרח היקרה ביותר שאתם יכולים להרשות לעצמכם. עלות הפלטפורמה תלויה בגורמים רבים, אולם חשוב ביותר לבחור פלטפורמה שתאפשר לכם להתפתח, להשתנות ולהשתדרג. פלטפורמה טובה צריכה לאפשר אינטגרציות עם מערכות חיצוניות כגון מערכות לניהול מלאי, מערכות הנהלת חשבונות, מערכות  marketing automation מערכות CRM ועוד. זה לא אומר שאתם חייבים לבצע אינטגרציה עם כל הגורמים האלו מהיום הראשון, אבל אתם חייבים לשמור לעצמכם את האופציה לכך בעתיד. לפני שאתם בוחרים פלטפורמה תדרשו לראות את מערכת הניהול, להתרשם מנוחות השימוש בה, מהדוחות שהיא מפיקה ומהיכולות שלה לתמוך בכמות בלתי מוגבלת של מוצרים ושל טראפיק.

היערכו עם מלאי וכוח אדם


אחד האתגרים הגדולים של אתרי סחר הוא בניהול המלאי. תחשבו על לקוח שנכנס לאתר שלכם בעקבות מהלך שיווקי כזה או אחר, התעניין במוצר, הוסיף אותו לסל, הכניס פרטי כרטיס אשראי וביצע רכישה. עכשיו דמיינו שאתם צריכים להתקשר אליו ולהודיע לו שהמוצר שהוא הזמין לא נמצא במלאי. דמיינו את עוגמת הנפש והאכזבה מצדו של הלקוח. מדובר בלקוח שלא יחזור לקנות אצלכם וכנראה יפיץ את אכזבתו בקרב אנשים נוספים. אתר שמנהל מלאי בצורה טובה מייצר שביעות רצון גבוהה מצד הלקוחות והופך לקוחות חדשים ללקוחות נאמנים. מאוד מפתה להציג באתר כמות עצומה של מוצרים. העצה שלנו – עדיף לנהל את המלאי בצורה הדרגתית ושמרנית. עדיף שיהיו פחות מוצרים אבל שתהיו בשליטה על המלאי. וכאשר האתר צומח, תגדילו בהדרגה את כמות המלאי ותקפידו על אינטגרציה בין מערכות האתר למערכת ניהול המלאי שלכם. חשוב במיוחד להיערך עם מלאים לתקופות של מבצעים כגון בלאק פריידיי או סייבר מאנדיי.

בחרו חברת משלוחים מתאימה


לפי מה אתם בוחרים את חברת המשלוחים שלכם? רוב האנשים בוחרים לפי המחיר וזו כמובן טעות. חברת המשלוחים היא הפנים שלכם מול הלקוח בשלב האחרון והחשוב ביותר. חברת משלוחים גרועה, עלולה להפוך לקוח מרוצה ללקוח מאוכזב, ולהיפך. לפני שאתם בוחרים חברת משלוחים בקשו המלצות, דברו עם לקוחות של אותה חברה, אפילו בצעו הזמנות לדוגמא מאתרים שאיתם חברת המשלוחים עובדת. חברת משלוחים טובה תגרום לכם לישון יותר טוב בלילה…

אפיינו את קהל היעד שלכם


גם אם אתם מוכרים מוצרים בחנות פיסית, עליכם לשבת ולאפיין את קהל האונליין שלכם. חברות רבות מופתעות מההבדל בין סוג הקהל שקונה בחנות פיסית לסוג הקהל שקונה באונליין. נסו להבין מה עשוי לעניין את הקהל שלכם באונליין? אילו מוצרים? אילו שירותים. אל תתייחסו אל החנות הוירטואלית כשכפול של החנות הפיסית, אלא כפלטפורמה שדורשת התייחסות נפרדת.

לימדו את המתחרים שלכם


סביר להניח שלפחות חלק מהמתחרים שלכם כבר פועלים באונליין. לכן, לפני שאתם בונים אתר, נסו ללמוד מהניסיון של המתחרים. מה הם מוכרים? מה המבנה של האתר שלהם והאם יש קטגוריות מיוחדות או שירותים מעניינים שהם מציעים? חשוב להבין שאנשים שקונים באונליין יכולים להשוות ולעבור בין חנויות בקלות ובמהירות ולכן אתם חייבים שהצעת הערך שלכם תעמוד בסטנדרטים של המתחרים ואף תעלה עליה.

 

הקפידו לעדכן את האתר באופן שוטף


אתר סחר הוא ״ייצור חי״. הוא צריך לשנות את פניו כל הזמן. בדיוק כמו חלון הראווה בחנות פיסית שמשתנה כל כמה ימים או המבצעים בחנות הפיסית שמשתנים ומתעדכנים, כך גם באתר איקומרס יש לעדכן, לחדש ולגוון. אולי תופתעו לשמוע אבל שני העמודים הפופולאריים ביותר ברוב אתרי הסחר, מיד אחרי דף הבית הם עמוד המבצעים ועמוד המוצרים החדשים. שני העמודים האלו עונים על הצורך של הגולשים בעדכון שוטף וחוויה מגוונת.

הקימו מערך תפעול ושירות איכותי

אחת התקלות של אתרי סחר היא חוסר ההבנה בחשיבות התפעול והשירות של האתר. גופים רבים משקיעים סכומים משמעותיים בהקמת הפלטפורמה הטכנולוגית ובשיווק ונכשלים בשלב התפעול. תפעול זה קודם כל שירות לקוחות. שירות הלקוחות חייב להינתן במגוון כלים – טלפון, צ׳ט, מייל, פייסבוק, ווטסאפ וכיו״ב, ובשעות פעילות ארוכות. שירות טוב צריך לתת מענה לכל הצרכים של הגולשים לפני, במהלך ובעיקר אחרי הרכישה. אל תפילו את הפעילות התפעולית על כוח האדם הקיים שלכם, גם אם זה מפתה ועשוי לחסוך בהוצאות. אנשים מצפים לשירות משובח ואמין ועלולים להתאכזב אם יקבלו שירות בינוני שניתן ״על הדרך״ על ידי אנשים שמתעסקים בדברים נוספים. בשלב זה חשוב לציין את השירות ש-WECOMMERCE נותן בתפעול אתרי סחר. אנחנו נותנים מענה לכל הצרכים התפעוליים של לקוחותינו – שירות לקוחות, ניהול המערך הלוגיסטי והקמה ותפעול של קטלוג המוצרים מבלי שהלקוחות צריכים להקים בעצמם מערך תפעול.

קידום ושיווק חכם


קל לשפוך כסף בקידום אתרי סחר. אבל קידום של אתרי סחר חייב להיות חכם. השתמשו בכלים יעילים ותכננו לטווח ארוך. בצעו פעולות לקידום אורגני כדי שהאתר שלכם יופיעו במיקומים טובים בגוגל. מיקום גבוה בגוגל הוא אחד הכלים היעילים והזולים ביותר לשיווק. אספו דאטה בייס מהיום הראשון ובצעו פעולות על הדאטה בייס כגון: רימרקטינג, אימייל מרקטינג ועוד.

חישבו על התמונה הכוללת


אם יש לכם חנות פיסית ואתם מקימים חנות וירטואלית, הדרך הנכונה לפעול היא לחשוב על שתי הפלטפורמות כפלטפורמות שפועלות בסינרגיה. בשפה המקצועית קוראים לזה Omnichannel. נסו להבין איך החנות הפיסית יכולה לעזור למכירות באתר ואיך הפעילות באתר יכולה להשלים ולשפר את המכירות בחנות הפיסית. לדוגמא – אחת הפעולות החביבות על גולשים היא הזמנה באתר ואיסוף בחנות. קוראים לזה Click and Pick. התנהלות נכונה ברצפת המכירה הפיסית תייצר מכירות נוספות (Up Sales) על ידי רוכשים שבאו לאסוף את המוצרים שלהם.

לסיכום, חשוב להבין שהקמה של חנות וירטואלית היא תהליך שחייב להתבסס על מחקר ותוכנית ברורה. ככל שתעבדו בצורה מסודרת יותר, כך תחסכו לעצמכם תקלות ושינויים בהמשך. חשוב גם להבין שהקמת האתר היא רק ההתחלה והסיפור האמתי הוא התפעול השוטף.

פוסטים שיכולים לעניין אותך:

כך תהפכו את האתר שלכם מפלטפורמה טכנולוגית לחנות אמיתית

הקמת חנות אונליין יכולה להיות עסק ארוך, יקר ומורכב. היא גם יכולה להיות פשוטה ומהירה. מהי הדרך הנכונה? האם עדיף לעבור תהליך איפיון ארוך ומדוקדק ולפתח אתר על פלטפורמת איקומרס מורכבת כגון מג׳נטו או שעדיף לעשות תהליך שיאפשר time to market מהיר גם אם מדובר באיפיון זריז ובשימ...
המשך לקרוא

נגיף הקורונה וההשפעות האפשריות שלו על הצרכנים ועולם האיקומרס

בימים אלו אנחנו עומדים בעיצומו ואולי רק בפתחו של אחד המשברים הגדולים בעידן המודרני - משבר הקורונה. בעידן הגלובלי שבו אנחנו חיים, מה שהתחיל מנגיף מסתורי בסין, התפשט במהרה למדינות נוספות ומאיים לשנות את כל מה שהכרנו עד היום. ההשפעות הבריאותיות של נגיף הקורונה עדיין לא ...
המשך לקרוא