איך שדה החיפוש באתר המכירות שלכם יכול להשפיע על המכירות?

החוויה של המשתמש באתר היא הדבר החשוב ביותר. ככל שהיא תהיה טובה ויעילה, כך המשתמש יאהב את האתר ואת המותג שלכם, והסיכוי למכירה גבוה יותר.

כשהקמתם את אתר המכירות שלכם, ביצעתם פעולות רבות: מחקר, אפיון, עיצוב, פיתוח, הקמת קטלוג מוצרים, סליקה, משלוחים, אינטגרציה למערכות חיצוניות ועוד. בין אם אתם אחרי שלב ההקמה או לפני, רצינו להסב את תשומת לבכם לשדה שקיים בכל אתר סחר ואולי נראה שולי וקונבנציונאלי ביחס לכל הדברים שעליכם לעשות, אך מדובר בשדה שמעצב ומוביל את חווית הגלישה של הלקוח. הכוונה היא לשדה החיפוש – התאמה נכונה של החיפוש לאתר שלכם, יכולה בהחלט להשפיע לטובה על המכירות שלכם.

כדי להבין את חשיבות החיפוש באתר מכירות, נכנס לרגע לראשם של הגולשים. ישנם גולשים שלא יודעים מה הם רוצים לקנות, נכנסים לחנות, משוטטים בקטגוריות, ונעצרים כשהם רואים משהו שתפס את עינם. ויש את הסוג השני של הגולשים, אלו שיודעים מה הם מחפשים. הם לא מעוניינים לשוטט בקטגוריות עד שימצאו את מבוקשם, אלא להגיע ישירות אל המוצר או התחום שמעניין אותם. הסוג הראשון של הגולשים ישתמש בסרגל החיפוש העליון – ההאדר, כדי לנווט עד לאיתור המוצר המבוקש. הסוג השני ישתמש בשדה החיפוש.

כשליש מהגולשים באתרי איקומרס משתמשים בשדה החיפוש, ו-43% מתוכם ניגשים לשדה החיפוש עם כניסתם לאתר. 80% מהגולשים ינטשו אתר אחרי חווית חיפוש לא מוצלחת. גולשים המשתמשים באופציית החיפוש קונים יותר, ונשארים משך זמן ארוך יותר באתר מאשר גולשים שלא.

אם תכנסו לאתרים גדולים כמו אמזון, איביי ואלי אקספרס, תראו ששדה החיפוש נמצא במרכז העליון של האתר, והוא תחום במסגרת או ברקע שמבליט אותו. למי שיבקר באתרים אלו יהיה קשה מאוד לפספס את אופציית החיפוש.


בתמונה: בר החיפוש באלי אקספרס, ניתן לראות שהוא תחום במסגרת אדומה


וכמובן שיש את שדה החיפוש המפורסם והפופולארי ביותר בעולם – שדה החיפוש של גוגל. לא מדובר באתר מכירות, אבל גוגל הוא השלב הראשון ברוב הרכישות שאנחנו מבצעים אונליין.

איך תיצרו אצלכם באתר שדה חיפוש אפקטיבי?

* מקמו את שדה החיפוש במקום בולט ושיהיה קל לשימוש. אתרי סחר שונים צריכים אופציות חיפוש שונות. למשל, סופרמרקט אונליין צריך שדה חיפוש גדול ובולט מאוד, בעוד אתר בוטיק של אופנת עלית למשל, צריך שדה חיפוש אלגנטי ופחות בולט, כי יש להניח שגולשי אתר כזה ירצו לדפדף בין מוצרי האתר.

* השלמה אוטומטית – פונקציה זו חושפת הצעות לחיפוש כשהמשתמש מתחיל להקליד את המשפט. השלמה אוטומטית עוזרת למשתמש להשלים את החיפוש במהירות ולהימנע מטעויות הקלדה שיכולות לפגוע בתוצאות החיפוש.

* אתרי איקומרס רבים מציעים שדה חיפוש דינמי, כלומר, כזה שניתן לראות את התוצאות ישירות על שדה החיפוש. התוצאה ניתנת להקלקה שמובילה ישר לעמוד שאותו מחפש המשתמש, מבלי לעבור תיווך בעמוד תוצאות נוסף. דוגמה לשדה חיפוש דינאמי ניתן למצוא בחנות האונליין של ריקושט, שמנוהלת על ידי צוות WECOMMERCE. הקלדה של המילה ״אוהל״ הניבה תוצאות ספציפיות עם אפשרות לעבור ישירות אל עמודי המוצר.

* פילטרים וחיפוש מתקדם – אופציה נוספת שיכולה להקל על החיפוש היא אופציה למקד את החיפוש ע״י פילטרים. ניתן להוסיף אופציה לפלטר לפי קטגוריות, צבעים, מחיר ועוד.

* חשוב להקפיד ששדה החיפוש ילווה את הגולש בכל השלבים הרלוונטיים באתר. אחת האופציות היא להצמיד את שדה החיפוש לסרגל העליון במהלך הגלישה באתר (סטיקי האדר).

* וכמו תמיד אל תשכחו את המובייל! באתרי סחר רבים, שדה החיפוש מופיע בצורה בולטת בדסקטופ אבל במובייל, המכשיר שעליו גולשים רוב המשתמשים, שדה החיפוש לא מספיק בולט.


לסיכום, חוויית המשתמש באתר היא הדבר החשוב והמשפיע ביותר על יחסי ההמרה. ככל שהחוויה תהיה טובה ויעילה, כך המשתמש יאהב את האתר ואת המותג שלכם, והסיכוי למכירה גבוה יותר. אל תזניחו את אופציית החיפוש, וחשבו כיצד לאפיין אותה, היכן למקום אותה ואילו פונקציות לשלב בה.

 

פוסטים שיכולים לעניין אותך:

טיפים לבחירת שירותי סליקה לאתר הסחר שלכם

טבעו של העולם הוא לנוע טכנולוגית כל הזמן קדימה, והטכנולוגיה כיום היא דיגיטלית במקרים רבים. אם בשנים עברו היינו עדים להימצאותן הפיזית של קופות רושמות לעסקים, כיום אנשים משתמשים גם במערכות סליקה מרחוק. בואו נדבר על זה. עד לפני מספר שנים, כל חנות פיזית בקניון או בשכונה ...
המשך לקרוא

על ההבדלים בין אתר איקומרס לאתר תדמית

בעידן של היום, כשעולם האיקומרס פורח ומתפתח, נראה כי כל עסק מעוניין להקים אתר איקומרס משלו ולהיות חלק מהטרנד הדיגיטלי הכי חם. עם זאת, חשוב להבין כי לא כל עסק צריך אתר איקומרס, אלא צריך דווקא אתר תדמיתי מקצועי ומלא במידע, שיסייע ללקוחות פוטנציאליים להבין יותר על העסק ועל ...
המשך לקרוא