טיפים לבחירת שירותי סליקה לאתר הסחר שלכם

טבעו של העולם הוא לנוע טכנולוגית כל הזמן קדימה, והטכנולוגיה כיום היא דיגיטלית במקרים רבים. אם בשנים עברו היינו עדים להימצאותן הפיזית של קופות רושמות לעסקים, כיום אנשים משתמשים גם במערכות סליקה מרחוק. בואו נדבר על זה.

עד לפני מספר שנים, כל חנות פיזית בקניון או בשכונה הייתה חייבת להחזיק קופה רושמת לעסק. עם השנים, גם פותחו כל מיני תוכנות ניהול לקופות רושמות של עסקים. בימינו הנוכחיים, עסקים רבים מנהלים גם חנויות אינטרנטיות במקביל לעסקיהם הפיזיים בקניון או ברחובות העיר, או במקומם, ולכן יש צורך במערכות סליקה מרחוק.

מה זה בכלל מערכת סליקה?

בבואכם להקים חנות אינטרנטית, או אתר e-commerce, אתם תזדקקו למערכת סליקה – מערכת המאפשרת לבצע תשלום מקוון מאובטח באמצעות כרטיסי אשראי. עליכם לוודא שהמערכת תומכת בכל כרטיסי האשראי.

שירותי הסליקה יכולים להיות מוצעים ע"י חברות האשראי עצמן (לאומי קארד, ישראכרט וכו') או ע"י חברות סליקה שונות.

אם תבחרו בשירותי סליקה ע"י חברות האשראי, תזדקקו למערכת סליקה שאחד מהגופים האינטרנטיים מספקים, ותצטרכו לעבוד מול כל חברת אשראי בנפרד, וכן לעשות מעבר על כל חברות כרטיסי האשראי כדי לאשר אותן במערכת – מדובר בתהליך ארוך ומעט מורכב.

האופציה השנייה – שירותי סליקה ע"י חברת סליקה, הינה ידידותית ופשוטה יותר. אתם עובדים מול גוף אחד ולא מול כל חברות כרטיסי האשראי. חברות הסליקה השונות הינן לקוחות גדולים של חברות כרטיסי האשראי, משום שהן מביאות אתרים רבים, ועל כן ברוב המקרים העלויות (העמלות) יהיו אטרקטיביות ונמוכות יותר דרכן.

אז איך התהליך עובד?

עליכם לשכור את שירותיה של חברת סליקה מוכרת ומהימנה, שתספק לכם את האפשרות להתחבר (בצורה מאובטחת) לעמוד סליקה, לחייב את הרוכשים, ולשלוט במערכת הניהול על כל התשלומים והזיכויים.

חברת הסליקה מאפשרת העברה בטוחה של נתוני סליקת האשראי של הלקוח אל חברת האשראי, וכן מאפשרת לשמור נתונים באופן מאובטח ולהסיר את הטרחה הזאת מהחברה שלכם. כמו כן חברת הסליקה מאפשרת ניהול מאובטח של נתוני הסליקה, כדי שתוכלו לצפות ולשלוט במידע.

בשלב הראשון של הסליקה מתבצע אימות, ולאחר מכן מתבצע חיוב כרטיס האשראי לצורכי תשלום.

הגולש מגיע בעת התשלום לעמוד סליקה חיצוני לאתר – עמוד הנמצא תחת אחריותה המלאה של חברת הסליקה. המידע הנוגע לסליקה מועבר למערכת הסליקה/החיוב, שבודקת את העסקה ומחליטה האם לאשר או לדחות אותה. לאחר קבלת האישור, מתבצע חיוב בכרטיס האשראי, והמידע עובר בחזרה למערכת הניהול של האתר.

כמה זה עולה?

באופן כללי אפשר לחלק את עלות שירותי הסליקה ל-2:
* דמי התקנה – בד"כ מסתכמים בכמות מאות שקלים
* עלות חודשית – משתנה בהתאם להיקף וכמות הפעולות

חשוב להבין כי מדובר בשוק תחרותי, ועל כן תמיד יש מקום למיקוח. אל תקבלו את המחירים כסופיים, נסו להתמקח ולהגיע למחיר התואם את מרבית ההצעות בשוק.

כיצד בוחרים חברת סליקה? למה חשוב לשים לב?

בבואכם לבחור חברת סליקה עבור אתר הסחר שלכם, חשוב שתשימו לב למספר פרמטרים:

העברת נתונים מאובטחת – הדבר החשוב ביותר הוא לוודא שהמידע המועבר בעת התשלום מאובטח לחלוטין, שלא יהיה ניתן לפרוץ למאגר ושלא ניתן יהיה לקבל מידע על הרוכשים והמנויים באתר, וכי שיטת השידור של נתוני האשראי מועברים באופן מוצפן.
כדאי לבחור בחברת סליקה המחזיקה בתקן PCI DSS – מדובר בתקן שנוצר על ידי חברות כרטיסי האשראי הגדולות, כדי להבטיח הגנה על נתוני כרטיסי אשראי בכל סביבה בה הם מאוחסנים, מועברים או מעובדים.

התחברות קלה וממשק נוח וידידותי – חשוב לבדוק מה נדרש מכם על מנת להתחיל לעבוד עם חברת הסליקה שבחרתם. ישנן חברות המאפשרות התחברות קלה יחסית – מילוי טפסים וזהו, בעוד שחברות רבות אחרות ידרשו שאתם תטפלו באישור מול חברות כרטיסי האשראי, ויערימו לא מעט קשיים בתהליך ההנעה ההתחלתי.
בנוסף, חשוב לבחור בחברת סליקה בעלת ממשק תפעול ידידותי. נכון מרבית העבודה המתבצעת במערכות הסליקה היא מול חברת האשראי, אך ישנם מקרים בהם תדרשו לתפעל פונקציות שונות במערכת, ועל כן חשוב שהממשק יהיה פשוט וידידותי.

גודל החברה, מהימנותה ואמינותה – חשוב לבחור בחברת סליקה גדולה ומוכרת, בעלת מוניטין של שנים, ידע וניסיון בתחום, המבטיחה לכם "שקט נפשי", במיוחד כאשר הדבר נוגע לכסף. בנוסף, יתרונן של חברות אלו הוא גם בהחזקת תשתית טכנולוגית מתקדמת ומהירה, המאפשרת עמידה בקצב המהיר של העסקאות ומניעת מצבים של עצירה בתהליך הסליקה.

שירות ותמיכה – בחרו בחברת סליקה המציעה שירותי תמיכה נרחבים, שתאפשר לכם לקבל מענה לשאלות/תקלות בכל זמן נתון. כמו כן, מכיוון שתהליך התשלום והעברת הנתונים איננו מתבצע ישירות באתר שלכם, חשוב שחברת הסליקה תספק לכם דוחות מקיפים בכל רגע נתון, המציגים תמונת מצב לגבי סליקת האשראי, ומאפשרים נקיטת פעולות מהירות.

התממשקות למערכות קיימות – בדקו האם המערכת של חברת הסליקה מתממשקת למערכת הניהול בעסק שלכם, כדוגמת: פריוריטי, חשבשבת, SAP וכו'. ההתממשקות תאפשר לכם שליטה ובקרה על סליקת האשראי, תסייע לכם בהפקת חשבוניות, ותאפשר לכם לחבר את כל המידע יחד.

הטמעת הסליקה באתר – בדקו כיצד הסליקה תיראה באתר שלכם? כיום יש מספר שיטות להטמיע סליקה מאובטחת, כשהמובילה היא שיטת ה-iframe – שיטה קלה להטמעה, באמצעות קוד, המשאירה את הגולש ב"סביבת האתר", ואין פגיעה בחוויית הקנייה שלו, וזאת בשונה משיטת ה-redirect, המעבירה את הגולש בעת התשלום לאתר חיצוני של חברת הסליקה, מה שפוגם בחוויית הקנייה ובנראות.

הפקת חשבוניות – אמנם לא מדובר בפרמטר ש"יכריע את הכף", אך חשוב לזכור שמדובר בפתרון נוח וקל לעסקים. חברות סליקה המאפשרות הפקת חשבוניות באינטרנט באופן ישיר, בהחלט מקבלות "נקודת בונוס".

 

לסיכום, אחרי שהבנתם מה חשוב לבדוק בטרם תבחרו בחברת סליקה מסוימת, ערכו מעין "סקר שוק" קצר, השוו בין החברות השונות – אילו שירותים הן מציעות, מה המחירים המוצעים, וקבלו החלטה מושכלת, שתתאים לאתר הסחר שלכם.

שיהיה בצלחה!

פוסטים שיכולים לעניין אותך:

איך שדה החיפוש באתר המכירות שלכם יכול להשפיע על המכירות?

החוויה של המשתמש באתר היא הדבר החשוב ביותר. ככל שהיא תהיה טובה ויעילה, כך המשתמש יאהב את האתר ואת המותג שלכם, והסיכוי למכירה גבוה יותר. כשהקמתם את אתר המכירות שלכם, ביצעתם פעולות רבות: מחקר, אפיון, עיצוב, פיתוח, הקמת קטלוג מוצרים, סליקה, משלוחים, אינטגרציה למערכות חי...
המשך לקרוא

על ההבדלים בין אתר איקומרס לאתר תדמית

בעידן של היום, כשעולם האיקומרס פורח ומתפתח, נראה כי כל עסק מעוניין להקים אתר איקומרס משלו ולהיות חלק מהטרנד הדיגיטלי הכי חם. עם זאת, חשוב להבין כי לא כל עסק צריך אתר איקומרס, אלא צריך דווקא אתר תדמיתי מקצועי ומלא במידע, שיסייע ללקוחות פוטנציאליים להבין יותר על העסק ועל ...
המשך לקרוא