כך תהפכו את האתר שלכם מפלטפורמה טכנולוגית לחנות אמיתית

הקמת חנות אונליין יכולה להיות עסק ארוך, יקר ומורכב. היא גם יכולה להיות פשוטה ומהירה. מהי הדרך הנכונה? האם עדיף לעבור תהליך איפיון ארוך ומדוקדק ולפתח אתר על פלטפורמת איקומרס מורכבת כגון מג׳נטו או שעדיף לעשות תהליך שיאפשר time to market מהיר גם אם מדובר באיפיון זריז ובשימוש בפלטפורמה ״פרימיטיבית״ יותר? אין לכך תשובה ברורה. התשובה תלויה בסיטואציה.

מצד אחד עדיף לעשות מחקר מקיף ואיפיון של כל התהליכים לפני שנכנסים לשלב הפיתוח. מצד שני, אנו לא פועלים בריק ולרוב חייבים להגיב לשטח, למתחרים ולכוחות השוק.

לא משנה מה הדרך שבחרתם, מה שחשוב זה להבין שחנות אינטרנטית היא לא רק פלטפורמה טכנולוגית, היא קודם כל ולפני הכל חנות. ובחנות אונליין, בדיוק כמו בחנות פיזית, עלינו להבין את הצרכים שלנו ואת הצרכים של הלקוחות ולראות כיצד ניתן לתת להם מענה.

להלן כמה דוגמאות –

1. האם המוצרים מוצגים בצורה פשוטה כשכל המידע מופיע ללקוח מבלי שהוא צריך להתאמץ?

חשוב לזכור שאתר איקומרס הוא חנות בלי מוכר. אמנם יש כלי שירות רבים כגון טלפון וצ׳ט אולם המטרה שלנו היא להיכנס לראש של הקונה ולשאול את עצמנו האם הוא מקבל את כל המידע הרלוונטי מבלי להזדקק לעזרה של מוכר או נותן שירות.

2. האם סל הקניות והקופה ברורים ופשוטים לשימוש?

אחד הדברים המתסכלים ביותר בעולם האיקומרס הוא נטישת עגלה. הכוונה היא ללקוח שנכנס לאתר, הביע התעניינות, הוסיף מוצרים לסל אולם לא סיים את הרכישה, הסיבות לכך מגוונות. אחת הסיבות היא תהליך רכישה מסורבל. בדיוק כמו שבחנות הפיזית נרצה שלקוח יכנס, יוסיף מוצרים לסל, יעבור בקופה עם כרטיס האשראי וייצא, כך גם באתר. כאשר אתם מקימים אתר, ראשית חשוב לבדוק כיצד יראה שלב התשלום. בנוסף, תדאגו לבדוק אם יש כלים נוספים שיאפשרו את הגדלת סל הקנייה בשלב זה כגון מוצרים בקו קופה.

3 אילו צרכים ייחודיים יש לכם והאם הפלטפורמה שאתם בוחרים נותנת לכך מענה?

לדוגמא – צורך ביצירת חבילות עם מחירים מיוחדים, צורך במועדון לקוחות עם תנאים שונים, אופציות לשילוב של תכני וידאו וכן הלאה.

חשוב להדגיש שלא תמיד הפתרון היקר ביותר הוא גם הפתרון הנכון עבורכם. קיימות דוגמאות בהן הצרכים של האתר לא מורכבים במיוחד ודווקא פתרון פשוט וזול יוכל לתת מענה מיטבי. בחירת הפלטפורמה תלויה בגורמים נוספים – כמות המוצרים באתר, הטראפיק הצפוי לאתר, אינטגרציות עם מערכות חיצוניות ועוד.

בוחרים את הפרטנר לבניית האתר

אחד הדברים החשובים ביותר בתהליך בניית האתר הוא בחירת הפרטנר הנכון לתהליך הבנייה. הפרטנר הנכון הוא לא רק זה בעל הידע הטכנולוגי הרב ביותר, אלא גם זה שיוכל לעבוד אתכם בשיתוף פעולה ובעיקר זה שיש לו את הרקע הנכון והידע המקצועי הנכון בתחום האיקומרס.

אחת האופציות היא להכשיר לשם כך את הצוות שלכם. ניתן להעסיק מומחים בבניית אתרים או לצאת בעצמכם (או לשלוח את אחד מאנשי הצוות המתאימים) לקורס לבניית אתרים. ניתן לשכור את שירותיו של פרילאנס וניתן להשתמש בשירותיהן של אחת החברות שמתמחות בבניית אתרים. במקרה של שימוש בפרילאנס או חברה לבניית אתרים חשוב לבדוק את הרקע שלהם והניסיון שלהם בבניית ותחזוקת אתרי איקומרס וחנויות וירטואליות. חשוב להבין שנושא התחזוקה הוא נושא מהותי. בסופו של דבר, לאחר תהליך הקמה שיימשך שבועות או חודשים ספורים תגיע העבודה האמיתית והיא תדרוש תחזוקה, שדרוגים, טיפול בתקלות ובעיות ועוד.

לסיכום, חשוב לזכור שחנות אונליין היא קודם כל חנות. היא צריכה לתפקד כמו חנות ולתת מענה לצרכים של קונה שנכנס לחנות. הפער ביחס ההמרה בין חנות אינטרנטית פשוטה, נוחה וידידותית לבין חנות אינטרנטית מסורבלת עשוי להיות עצום ועשוי להכריע האם אתר המכירות שלכם רווחי או הפסדי.

פוסטים שיכולים לעניין אותך:

נגיף הקורונה וההשפעות האפשריות שלו על הצרכנים ועולם האיקומרס

בימים אלו אנחנו עומדים בעיצומו ואולי רק בפתחו של אחד המשברים הגדולים בעידן המודרני - משבר הקורונה. בעידן הגלובלי שבו אנחנו חיים, מה שהתחיל מנגיף מסתורי בסין, התפשט במהרה למדינות נוספות ומאיים לשנות את כל מה שהכרנו עד היום. ההשפעות הבריאותיות של נגיף הקורונה עדיין לא ...
המשך לקרוא

איך מגוון פתרונות תשלום ישפיעו על החנות האינטרנטית שלכם?

אחד העקרונות המנחים ניהול פעילות איקומרס וניהול חנויות אינטרנטיות הוא עיקרון המגוון. ניתן לדייק עקרון זה אף יותר ולטעון שהצרכן בעידן הנוכחי דורש שתמיד תהיה לו האופציה להתלבט ולבחור את ההעדפה שלו. הצרכן רוצה להיות בשליטה והחנויות הוירטואליות צריכות לאפשר לו את תחושת השלי...
המשך לקרוא