כך תהפכו מבקרים בחנות אינטרנטית לרוכשים

קידום אורגני (SEO) הוא ללא ספק דרך נהדרת להביא תנועה רבה לאתר שלכם, בצורה טבעית ונטולת מניפולציות (עד כמה שניתן), ובעיקר קהל ייעודי, ייחודי ורלוונטי לשירותים/מוצרים שאתם מציעים.

יחד עם זאת, קיימת תחרות גדולה מאוד באינטרנט בין האתרים השונים באשר לשאלה מי יצליח להתברג ראשון בתוצאות החיפוש של גוגל, ועל כן, מדובר במשימה לא פשוטה הדורשת עבודה מקצועית, ממושכת וארוכת טווח, שלא תמיד תוצאותיה באות לידי ביטוי בטווח הקצר.

ישנן פעולות רבות הנדרשות לצורכי SEO וקידום אתר הסחר שלכם, שמשפיעות על הדירוג של האתר בעיני גוגל, ומהוות חלק מהאלגוריתם של גוגל הקובע את מיקום האתר בתוצאות החיפוש, ועל כן ההמלצה היא להיעזר בשירותיהן של חברות מקצועיות, שעיקר עיסוקן הוא קידום אתרים לחנות וירטואלית, שבקיאות בתחום ויסייעו לכם לקדם את האתר שלכם מבחינה אורגנית.

אז נניח שלאחר עבודה רבה ומאומצת, בשעה טובה הצלחתם להתברג בעמוד הראשון בתוצאות החיפוש של גוגל, ואתר הסחר שלכם מתנוסס שם בגאון – מה עכשיו? כיצד דואגים שהגולשים שהקליקו על האתר שלכם לא יסתפקו רק בביקור קצר באתר, ולמעשה יהפכו לרוכשים בזמן אמת?
הידעתם שתנועה אורגנית מומרת להכנסות, רק ב-3%-10% מהמקרים בממוצע?

קבלו 5 טיפים שיעזרו לכם להפוך מבקרים באתר הסחר שלכם לרוכשים!

 

המותג הוא לא הכל!

מרבית הגולשים בוחרים ומקליקים על האתר שלכם מבין תוצאות החיפוש המופיעות בפניהם, משום שבמבט מהיר, נראה שהאתר שלכם עונה על השאילתא שלהם או על מה שהם מחפשים. אין זה משום שהם זיהו את החברה שלכם או את המותגים שאתם מציעים.

בשל כך, אתרים המקדמים בעיקר מותגים, ושבהם יש חלוקה לקטגוריות לפי מותגים ולא לפי סוג המוצר או מאפייניו, יתקלו בקושי במסגרת הקידום האורגני. קשה יותר לאתרים כאלו להיות מדורגים במקומות הראשונים של תוצאות החיפוש, עבור שאילתות/ביטויים/מילות מפתח כלליות, שאינם מתייחסים למותג כלשהו – שאלו למעשה הדברים שמרבית הגולשים מחפשים.
בנוסף, קשה יותר לגולשים שאינם מעוניינים במותג ספציפי, לנווט באתר שמחולק לפי מותגים ולמצוא את המוצרים או המידע שחיפשו, ולכן הסבירות שיבצעו רכישה – נמוכה יותר.

הבליטו מבצעים והצעות מיוחדות בכל עמוד

חשוב לזכור, מרבית האנשים המגיעים לאתר שלכם במסגרת תנועה אורגנית, לא יגיעו בהכרח לעמוד הבית שלכם, אלא לעמודי נחיתה שונים המכילים את הביטויים שבחרתם לקדם, לכן הם לא יהיו חשופים לשלל המבצעים שאתם מפרסמים בעמוד הבית ולהצעות מיוחדות. על כן חשוב מאוד לפרסם את המבצעים השונים שלכם בכל עמודי האתר, כך שלא משנה באיזה עמוד הם "ינחתו", הם ייחשפו לכלל המבצעים והקידומים באתר, וזה יניע אותם לרכישה.

תוכלו לעשות זאת ע"י שימוש בסוגי פופ-אפים קבועים/משתנים בחלקים שונים של העמוד.

תוכלו למשל לפרסם באנר קבוע בחלקו העליון או התחתון של כל עמוד, תוכלו להקפיץ פופ-אפים שונים במרכז העמוד לכל גולש שנכנס בפעם הראשונה לאתר, תוכלו להציג פופ-אפים צדדיים משתנים ועוד.

העניקו תחושת ביטחון לגולשים באתר

ייתכן שגולשים רבים שהגיעו לאתר שלכם, במסגרת תוצאות אורגניות, מבקרים באתר שלכם בפעם הראשונה, ומעולם לא שמעו על החברה שלכם לפני כן.
הגולשים מכירים בעיקר חברות ומותגים גדולים, אך כאשר מדובר בחברות קטנות יותר – הם עשויים להיות מעט חשדניים… לכן, חשוב שתעזרו להם לחוש ביטחון ברכישה באתר שלכם, וזאת ע"י הצגת סימני אמינות שונים, כגון:
* דף "אודות" – דאגו ל"סטיקי האדר" שנשאר קבוע בכל אחד מעמודי האתר ומאפשר גישה מהירה לעמוד "אודות", שיאפשר לגולשים לקבל מידע מהיר על החברה שלכם ושירותיה/מוצריה, בכל שלב.
* הצגת סמלי אמינות ולוגואים מוכרים – שימוש בסמלי אמינות מטעם חברות מוכרות, כגון: גוגל, פייסבוק, Tripadvisor וכו' – בהחלט ירגיעו את הגולשים שלכם ויגרמו להם לבצע רכישה ללא חשש.
* פרסום מספר הטלפון שלכם במקום בולט באתר – דאגו להציג את מספר הטלפון שלכם במקום בולט בכל עמוד באתר (אפשר גם בפוטר), ולא רק בעמוד "צור קשר" – כך הגולשים יחושו ביטחון שיש להם אפשרות ליצירת קשר מהיר.
* השתמשו בצ'אט חי אונליין עם נציגי שירות אנושיים, שיוכלו לספק תשובות מיידיות לגולשים, לסייע להם בתהליך הרכישה, ולהשרות עליהם תחושת ביטחון שאכן מדובר בחברה מקצועית ואמינה.

עזרו לגולשים לבחור

כפי שכבר הזכרנו קודם, למרבית הגולשים שיגיעו לאתר שלכם דרך תנועה אורגנית, ככל הנראה לא יהיה ניסיון עם האתר שלכם והם יבקרו בו בפעם הראשונה, ולכן סביר להניח שיהיה להם קשה יותר לבחור מבין ההיצע המוצג באתר.

בחירות שגויות של מוצרים, מידות או צבעים, עשויות להוביל להחזרות רבות ולתסכול רב בקרב הרוכשים ועבורכם.
לכן, עזרו ללקוחות שלכם להבין טוב יותר מה אתם מציעים, מה מכיל כל מוצר, מה מאפייניו והאם הוא מתאים להם, וזאת כדי לצמצם ככל הניתן את הטעויות האפשרויות בתהליך הרכישה.

תוכלו לעשות זאת ע"י שימוש במדריכי מידות והצגת מידותיו/ה של הדוגמן/הדוגמנית המפרסמים את המוצר, הצגת מידע מפורט ככל הניתן על כל מוצר, השוואת המאפיינים של מספר מוצרים דומים, צילום ברור וחד של כל מוצר ממספר זוויות, ואם ניתן, אף סרטון וידיאו קצר.

כמו כן, אפשרו למבקרים ליצור קשר עם מוקד שירות הלקוחות שלכם בזמן אמת – ע"י שימוש בצ'אט חי, מסנג'ר, וואטסאפ או טלפון, וכך הם יוכלו להתייעץ איתכם בכל שאלה במהלך תהליך הרכישה ותוכלו לסייע להם בבחירה נכונה של המוצרים עבורם.

הוסיפו חוות דעת של לקוחות אמיתיים על המוצרים שלכם

במחשבה ראשונית, ישנם לא מעט בעלי עסקים שלא מעוניינים להציג חוות דעת על המוצרים/השירותים שלהם במסגרת האתר, בשל החשש מביקורות שליליות או היעדר ביקורות כלל, אך חשוב להבין שמדובר באחד הכלים היעילים ביותר באתרי איקומרס, ליצירת ביטחון ועידוד רכישות – ביקורות וחוות דעת של לקוחות אמיתיים, מעניקות לרוכשים פוטנציאליים בדיוק את מה שהם מחפשים – חוות דעת אמיתית, בלתי תלויה ונטולת אינטרסים.

בנוסף, מבחינת SEO, ביקורת מוצרים משמשת מקור מצוין לתוכן ייחודי, שנוצר ע"י משתמשים, המעשיר ומחזק את מילות המפתח/הביטויים בדף המוצר.

 

פוסטים שיכולים לעניין אותך:

טיפים להקטנת ההחזרות בחנות האינטרנטית שלכם

חוויית הקנייה הווירטואלית שונה מעט מחוויית הקנייה הפיזית הקלאסית, והשוני מורגש במיוחד בכל הנוגע ליכולת לראות את המוצר בצורה מוחשית, לגעת בו, למדוד אותו וכו' – כלומר חוסר הממד הפיזי ברכישה מקוונת מקשה מעט על הרוכשים, וגורם לא פעם להחזרות מרובות – לפחות כ-30% מהמוצרים שנר...
המשך לקרוא

אתר איקומרס שבנוי על קוד סגור או על קוד פתוח? מה כדאי?

החלטתם לפתוח חנות וירטואלית ולבנות אתר איקומרס חדש ומהפכני. מזל טוב! אבל איך מחליטים על איזו מערכת ניהול לבנות את האתר? האם לבחור במערכות המבוססות על קוד פתוח או שמא לבחור דווקא במערכות המבוססות על קוד סגור? לפני שנסקור את ההבדלים השונים בין אתרים הבנויים על קוד פתוח ...
המשך לקרוא