על ההבדלים בין אתר איקומרס לאתר תדמית

בעידן של היום, כשעולם האיקומרס פורח ומתפתח, נראה כי כל עסק מעוניין להקים אתר איקומרס משלו ולהיות חלק מהטרנד הדיגיטלי הכי חם. עם זאת, חשוב להבין כי לא כל עסק צריך אתר איקומרס, אלא צריך דווקא אתר תדמיתי מקצועי ומלא במידע, שיסייע ללקוחות פוטנציאליים להבין יותר על העסק ועל השירותים המוצעים בו.

אז מה זה בכלל אתר איקומרס ואתר תדמית?

בקצרה, אתר איקומרס הוא נכס דיגיטלי שמיועד לעסקים וחברות המעוניינים למכור את השירותים ו/או המוצרים שלהם בצורה מקוונת, אונליין. מדובר באתר שמתפקד כחנות מקוונת, ומציג מידע אודות החברה והמוצרים הנמכרים בה, בצורה מפורטת מאוד, כשהמטרה העיקרית היא למכור מוצרים אונליין. אתר איקומרס צריך לעמוד במספר קריטריונים: באתר צריכה להיות הצגה של עמודי מוצרים, עמודי סל וקופה ויכולת לביצוע עסקאות מקוונות (סליקה).
דוגמאות לעסקים בעלי אתר איקומרס: חנויות מוצרי חשמל, חנויות אופנה, חנויות למכירת מזון, חנויות צעצועים, חנויות דיגיטליות המבצעות הדפסת כרטיסי ביקור, קורסים לרכישה אונליין ועוד.

לעומת זאת, אתר תדמית הוא נכס דיגיטלי שמיועד לעסקים וחברות המעוניינים להציג את השירותים והמוצרים שהם מספקים, ללא אפשרות רכישה מקוונת, ותוך התמקדות בהצגת מידע מפורט אודות החברה, עיקר פעולותיה והשירותים/המוצרים שהיא מציעה. מדובר במעין "כרטיס ביקור דיגיטלי" של החברה, שמאפשר השארת פנייה באתר, במייל ייעודי או התקשרות טלפונית. אתר תדמית מתאים לנותני שירות במגוון תחומים כגון: מעצבי שיער, עורכי דין, רפואה אלטרנטיבית, מכוני כושר, וגם חנויות המוכרות מוצרים פיזיים, שלא מעוניינות למכור את מוצריהן ברשת, אלא אוף ליין, לדוגמה: חנויות תכשיטים, חנויות קוסמטיקה, חנויות אופנה וביגוד וכו'.


מהם ההבדלים העיקריים בין אתר איקומרס לאתר תדמית?

ובכן, יש לא מעט הבדלים בין השניים, אך נדון בעיקריים שבהם:

רמת האבטחה באתר
• מכיוון שבאתרי איקומרס מתבצעת רכישה בצורה מקוונת, הלקוח מתבקש להזין פרטים אישיים רבים, כולל פרטי אשראי, ועל כן חשוב מאוד שהאתר יהיה מאובטח ויספק הגנה מרבית לפרטי הלקוחות, כך שהאקרים וגורמים זדוניים אחרים לא יוכלו לפרוץ למאגר המידע של האתר ולגשת לנתונים הרגישים הללו. על כן מחויבים אתרי הסחר לרכוש תעודת SSL, המבטיחה חיבור מאובטח ודואגת כי כל הפרטים הרגישים יעברו בערוצים מוצפנים ולא יהיו חשופים לעיניים זרות.
• אתר תדמית לעומת זאת, אינו כרוך בהחלפת מידע רגיש וסודי, ועל כן דורש רמת אבטחה נמוכה יותר. יחד עם זאת, חשוב שלאתר תהייה רמת אבטחה והגנת פרטיות וזאת כדי לא לפגוע בדירוג האתר בחיפוש של גוגל.

אפיון וטכנולוגיות
• אתר איקומרס מצריך תכנות, פיתוח, תחזוקה וטכנולוגיות מורכבות יותר בהשוואה לאתר תדמית. אתרי סחר נועדו לפעול כמרכזי קניות מקוונים, ולכן מאפשרים לדפדף בין פריטים רבים ומגוונים, ליצור עגלת קניות ולבצע צ'ק אאוט, בבת את, במהירות ובקלות, ולאפשר סוגי משלוחים שונים עבור המוצרים שנרכשו. כל זאת מצריך תוספים מיוחדים לאתר והגדרות מורכבות "מאחורי הקלעים", שמותאמות אישית לכל עסק בהתאם לצרכיו, עם עדכונים אוטומטיים המפרטים את כמויות המוצרים שנותרו, מגוון המוצרים שנותרו, וכן מערכת מותאמת למערך המשלוחים של העסק. בנוסף, יש להעלות באופן תדיר מוצרים חדשים לאתר, לעדכן מחירים, להחליף מבצעים ובאנרים בתדירות גבוהה, ובאופן כללי לדאוג תמיד שהאתר מעודכן וללא תקלות. אתר מסוג זה מצריך ניהול על בסיס יומיומי.
• לעומת זאת, באתר תדמית תהליך האפיון בד"כ קצר יותר, ונבנה על בסיס תבנית די פשוטה, כאשר מרבית המידע מועלה עם הקמת האתר, ולאחר מכן מצריך מידי פעם עדכונים שוטפים, ניהול תוכן ובקרה על בסיס שבועי. לרוב לא נדרשות אינטגרציות מסובכות או פיתוחים מיוחדים, והתחזוקה השוטפת קלה ונוחה.

קידום אורגני (SEO)
• אתרי איקומרס מכילים מספר רב של עמודים, מתעדכנים באופן תדיר ועל כן דורשים עבודה רבה, מאומצת ותכופה יותר במסגרת פעילות קידום אורגני, בהשוואה לאתרי תדמית.
בכל פעם שמתווספים עמודי מוצר חדשים לאתר או שמוסרים בשל חוסר במלאי, מנהל ה-SEO של האתר חייב לעדכן את האתר בהתאם, וזאת כדי לוודא שהוא יקבל נראות מקסימאלית ברשת ויופיע בתוצאות החיפוש של גוגל. זה אומר שעליו לערוך תגיות מטא של עמודי מוצר רבים בתדירות גבוהה, להוסיף תיאורי ALT לתמונות קיימות וחדשות של כל מוצר, לסרוק בסרץ' קונסול עמודים חדשים שהועלו ולעדכן את מפת האתר, כך שתשקף את מבנה האתר העדכני ותקל על גוגל בעת סריקת האתר, וכך גם תקל על חוויות המשתמש באתר. בנוסף, עליו לוודא שאין קישורים "שבורים" ולדאוג שכאשר מוצרים מסוימים אוזלים מן המלאי, מסירים את עמודי המוצר ויוצרים הפניות לעמודי מוצר חלופיים או לדף הבית, וזאת כדי לא ליצור הודעת שגיאה (404).
• קידום אורגני של אתרי תדמית, לעומת זאת, נחשב פשוט וקצר יותר ומצריך פחות עבודה על בסיס יומי, וזאת מכיוון שנפח העמודים באתר קטן יחסית, ויש מעט שינויים ועדכונים באתר ובתוכנו. עיקר העבודה הסיזיפית היא בהתחלה, בעת עריכת תגיות המטא לעמודי האתר השונים ובעת הוספת תיאוריALT לתמונות הקיימות. אך לאחר מכן, יש לדאוג באופן שוטף בעיקר לקישורים יוצאים ונכנסים לאתר, והעלאת מאמרים חדשים על בסיס שבועי.

 

פוסטים שיכולים לעניין אותך:

טיפים לבחירת שירותי סליקה לאתר הסחר שלכם

טבעו של העולם הוא לנוע טכנולוגית כל הזמן קדימה, והטכנולוגיה כיום היא דיגיטלית במקרים רבים. אם בשנים עברו היינו עדים להימצאותן הפיזית של קופות רושמות לעסקים, כיום אנשים משתמשים גם במערכות סליקה מרחוק. בואו נדבר על זה. עד לפני מספר שנים, כל חנות פיזית בקניון או בשכונה ...
המשך לקרוא

איך שדה החיפוש באתר המכירות שלכם יכול להשפיע על המכירות?

החוויה של המשתמש באתר היא הדבר החשוב ביותר. ככל שהיא תהיה טובה ויעילה, כך המשתמש יאהב את האתר ואת המותג שלכם, והסיכוי למכירה גבוה יותר. כשהקמתם את אתר המכירות שלכם, ביצעתם פעולות רבות: מחקר, אפיון, עיצוב, פיתוח, הקמת קטלוג מוצרים, סליקה, משלוחים, אינטגרציה למערכות חי...
המשך לקרוא