5 פעולות שיעזרו לכם לשפר את הביצועים בחנות המקוונת שלכם

לפעמים אנחנו קוראים מאמר או פוסט ומרגישים כאילו המילים שנכתבו שם יצאו מהפה שלנו. זה בדיוק המקרה שקרה לנו כשנתקלנו במאמר שהתפרסם באתר Forbes תחת הכותרת – Five Low Tcech hacks to improve Online Shopping.
החלטנו להביא לכם בעברית את רוח הדברים עם פרשנות ותוספות שלנו.

עולם האיקומרס הולך וצומח. אנשים קונים יותר ויותר אונליין והמגמה הזאת תימשך. ובכל זאת, גם היום, למעלה מ-80% מהרכישות קורות בחנויות פיזיות. הסיבות לכך שרוב האנשים עדיין קונים בחנויות פיזיות הן מגוונות. סיבה מרכזית היא הקשר האישי והאנושי. בתוך כל הקדמה והטכנולוגיה שקניות האונליין הביאו לנו, הצרכנים עדיין מחפשים את הקשר האישי, אולי יותר מבעבר.
כולנו בעד שימוש ב-AI, ניתוח של דאטה, אלגוריתמים שמציגים לגולש את מה שהוא מעדיף ועוד. אבל מותגים רבים טועים ומסתתרים מאחורי הטכנולוגיות ושוכחים שצרכנים עדיין מעוניינים בעצה, עזרה או מילה טובה שמגיעה מאדם אמיתי ולא ממכונה.

ריכזנו כמה עצות פשוטות, עצות Low Tech שיעזרו לכם לחזק את הקשר האישי ולשפר את שביעות הרצון של הגולשים מאתר המכירות שלנו ואת התוצאות שלו:

1. תענו לטלפון

זה אולי נשמע מפתיע, אבל אנשים רבים מעדיפים לקבל עזרה בטלפון בשאלות שנוגעות לרכישת מוצרים. נכון ששירות טלפוני נתפס כמסובך ויקר, אבל בשורה התחתונה שירות טלפוני טוב משפר באופן דרמטי את אחוזי ההמרה, מגדיל את סלי הקנייה, מייצר יותר לקוחות חוזרים ובאופן כללי מגביר את שביעות הרצון של הלקוחות. ניתן ללמוד ממותגים כמו Zappos שבנו את כל התדמית שלהם על מענה טלפוני, והפכו את המענה הטלפוני מכלי שירותי לכלי שנותן ערך מוסף שיווקי ותדמיתי עצום לאתר. כדי לייעל את שירות הלקוחות הטלפוני שלכם ניתן להיעזר בשירותים של Wecommerce לתפעול אתרי סחר וחנויות וירטואליות, שירות שלא מצריך השקעות מיותרות ומתומחר בדיוק בהתאם לנפח הפעילות שלכם.

2. בצעו Follow Up

אתם בטח מכירים את התחושה כשמישהו מתקשר אליכם ומוודא את שביעות הרצון שלכם ממוצר או שירות שרכשתם. תשומת הלב הזאת שלוקחת דקה שווה המון. הלקוח מעריך את ״הסיכון״ שאתם לוקחים בקבלת ביקורת, ועוד יותר מכך הוא יעריך אם תתנו לו טיפים ועצות לשימוש נכון בשירות או במוצר. ה-Follow Up לא חייב להיות טלפוני. הוא יכול לקרות באמצעות מייל, SMS או כל כלי אחר. הוא גם יכול להכיל תכנים מעניינים או שאלונים ולהפוך את החוויה לעשירה וחיובית אפילו יותר. הטריק במקרה הזה הוא ליצור קשר פרסונלי ככל שניתן עם מידע רלוונטי ובזמן הנכון.

3. שפרו את מדיניות ההחזרות שלכם

מדיניות ההחזרות היא אחד הפרמטרים החשובים ביותר בכל חנות מקוונת ואתר סחר. מדיניות החזרות קשוחה יוצרת תסכול רב ומהווה חסם קנייה מרכזי. 90% מהקונים אונליין טוענים שמדיניות ההחזרות וההחלפות היא אחד הפרמטרים המרכזיים בקבלת החלטה על האתר שבו הם יבצעו רכישה. 95% מהקונים מעידים כי חוויה חיובית בהחזרת או החלפת מוצר הופכת אותם ללקוחות נאמנים. הדוגמא הטובה ביותר לכך היא אמזון – 91% מהצרכנים שהחזירו מוצר באמזון מעידים כי הם ימשיכו לקנות באמזון בעתיד.

4. גבשו למותג שלכם אמירה ברורה

פעם, לפני עידן האיקומרס והקניות אונליין, היה ברור שלמותג צריכה להיות שפה, ערכים וסיפור ברור. בעידן שבו הכל מדיד, לעיתים שוכחים שגם אתר סחר הוא עדיין מותג. נאמנות לא נבנית רק על מחירים והנחות. נאמנות נבנית על ערכים. לכן, בפעם הבאה שאתם מתכננים מבצע חדש או מתכוננים להשקה של מוצר חדש, תקדישו מחשבה גם לאמירה של המותג. מה אתם מקדמים? איך אתם עוזרים? זה פשוט, אנושי ומוערך על ידי הצרכנים.

5. חשבו פעמיים לפני שאתם מכניסים BOT

אנחנו אוהבים טכנולוגיה ומשתשים בה הרבה. גם התפעול ושירות הלקוחות ש-Wecommerce נותנת, מתבסס על טכנולוגיות מתקדמות שעוזרות לנו לייעל ולשדרג את הרמה השירותית והתפעולית שלנו. ובכל זאת גם ה-AI המתוחכם ביותר עדיין לא יכול להחליף את המידע האישי. הוא יכול לתמוך בו, לייעל אותו ולשפר אותו אבל הוא לא יכול להחליף אותו. חשוב לזכור שלפעמים שירות הלקוחות הוא ההזדמנות היחידה שלכם ליצור קשר אישי עם הלקוחות שלכם. אל תפספסו את ההזדמנות הזאת ואל תמסרו גם אותה לרובוטים. הבוט יכול לענות על שאלות פשוטות, אבל אפילו הבוטים המתוחכמים ביותר  לא מגיעים לרמת יעילות של מעל ל-85%.

השורה התחתונה פשוטה – הטכנולוגיה מבורכת ויש לאמץ אותה, אולם הריטיילרים המצליחים ביותר בעולם הם אלו שמאמצים את הדברים הנוכחים גם מהקמעונאות הוותיקה. בסופו של דבר אנחנו כאן בשביל לשרת אנשים וכדי להצליח באונליין, אנחנו תמיד נצטרך את המגע האנושי

למאמר המקורי:

https://www.forbes.com/sites/forbesagencycouncil/2019/01/07/five-low-tech-hacks-to-improve-online-shopping/#291506fa27de

פוסטים שיכולים לעניין אותך:

כך תהפכו את האתר שלכם מפלטפורמה טכנולוגית לחנות אמיתית

הקמת חנות אונליין יכולה להיות עסק ארוך, יקר ומורכב. היא גם יכולה להיות פשוטה ומהירה. מהי הדרך הנכונה? האם עדיף לעבור תהליך איפיון ארוך ומדוקדק ולפתח אתר על פלטפורמת איקומרס מורכבת כגון מג׳נטו או שעדיף לעשות תהליך שיאפשר time to market מהיר גם אם מדובר באיפיון זריז ובשימ...
המשך לקרוא

נגיף הקורונה וההשפעות האפשריות שלו על הצרכנים ועולם האיקומרס

בימים אלו אנחנו עומדים בעיצומו ואולי רק בפתחו של אחד המשברים הגדולים בעידן המודרני - משבר הקורונה. בעידן הגלובלי שבו אנחנו חיים, מה שהתחיל מנגיף מסתורי בסין, התפשט במהרה למדינות נוספות ומאיים לשנות את כל מה שהכרנו עד היום. ההשפעות הבריאותיות של נגיף הקורונה עדיין לא ...
המשך לקרוא