6 טיפים איך להצליח באמזון

רבים הישראלים שגילו את הקסם במסחר באמזון.  
מי לא רוצה לשבת בבית, בבית קפה או אפילו בים ולראות איך הכסף זורם לחשבון הבנק.
אבל לא הכל נוצץ באמזון ורבים מגלים שהכניסה לעולם הזה היא היא טובענית יותר מהחלומות שמכרו להם בהתחלה.
הערכות הן שרק בין 9% ל–15% מהישראלים שפותחים עסק-חנות באמזון מצליחים להרוויח.
אז איך בכל זאת תצליחו להרים את החנות שלכם ולהרוויח?

1. ידע מקדים
הדבר הראשון שצריך לעשות זה להבין שמדובר בעסק וצריך ללמוד עליו הכל לפני שמתחילים.
כמו שלא הייתם פותחים דוכן פלאפל בלי לדעת להכין פלאפל, ככה גם במסחר מקוון ולא רק באמזון.
סוחרים שמגיעים בלי ידע מוקדם נוטים לעשות טעויות קריטיות בהתחלה שיגרמו להם להפסיד הרבה מאוד כסף ובסוף גם לסגירת החנות.
לא חסרות סיבות שבגללן החנות שלכם תיכשל או תיסגר. אם זה בגלל בחירת מוצר לא טוב או שירות לקוחות גרוע, לכן צריך להיות מוכנים ולדעת מראש למה אתם נכנסים, לדעת בדיוק מה הן החובות שלכם בתור מוכרים.
יש היום הרבה מידע שמסתובב ברשת והרבה "מנטורים" וקורסים שיעזרו לכם ללמוד ולהבין לאן אתם נכנסים.
תסננו, תתייעצו, תחקרו טוב טוב לפני שאתם מתחילים, זה יכול לחסוך לכם הרבה מאוד כסף.

2. להיצמד לחוקי אמזון
אולי זאת המלצה כללית ודי ברורה אבל חשובה מאוד.
בהמשך ישיר לסעיף הקודם, אמזון היא בעלת הבית וככזו יש לה חוקים ברורים והיא בודקת את המוכרים כל הזמן.
"אי ידיעת החוק אינה פוטרת מקנס" – גם אם הטעות שלכם נעשתה בתום לב אתם לא רוצים להעניש על חוסר ידע, ואמזון בהחלט מענישה.
במקרה הטוב תסתפקו בקנס כספי קל, במקרה הגרוע מדובר בסגירת חשבון שיהיה לכם קשה מאוד לפתוח חזרה.
לכן קראו טוב והיצמדו לחוקים של אמזון.

3. בניית מותג
על מנת לבלוט מעל המתחרים צריך לבנות מותג חזק.
רוב הסיכויים שבחרתם מוצר שכבר קיים בקטלוג של אמזון, אבל מיתוג מחדש יכול לקחת אותו צעד אחד קדימה.
הפיחו בו חיים, תראו ללקוחות שלכם שמי שעומד מאחורי המוצר שלכם זה לא מישהו שיושב בים כל היום, זה מישהו שהשקיע מחשבה בפרטים הקטנים, וחשב איך הוא לוקח את העסק שלו צעד קדימה.
בתור התחלה ביחרו שם חזק, ראו טיפ מספר 4 – יצירתיות!
נמשיך עם בניה של אתר, אפילו רק אתר נחיתה עם לינק לרכישה באמזון.
ולא לשכוח רשתות חברתיות- תפתחו לו עמוד אינסטגרם ופייסבוק, תרחיקו ותפתחו לו גם בורד בפינטרסט, תראו ללקוחות שלכם שלא מדובר בסתם מוצר, מדובר במותג חזק שחי לא רק באמזון.
מומלץ כבר מההתחלה לרשום את המותג שלכם ברשם המותגים – Brand Registry.
זהו תהליך שיכול לקחת קצת זמן, אבל ייפתח לכם אפשרויות עיצוב לחנות שלכם ולמותג שלכם שאין למי שאין לו Brand Registry

4. יצירתיות
בסביבה בה יש היצע כל כך גדול צריך לחשוב מחוץ לקופסה כדי להצליח. לכן כבר מהשלב הראשון נצטרך לחשוב בצורה יצירתית.
איך אנחנו בוחרים מוצר – רק ע"פ הקריטריונים שלימדו אותנו או שקבענו מראש? או שננסה לצאת מאזור הנוחות שלנו ונחפש גם בנישות שלא חשבנו להיכנס אליהן.
איך אנחנו בוחרים ספק – רק בעליבאבא כמו שלימדו אותנו?
יש עוד לא מעט מקומות למצוא בהם ספקים מעולים במחירים טובים גם במקומות קצת פחות מוכרים.
חפשו דרכים נוספות לשווק את המוצר שלכם, לא רק דרך קידום ממומן (PPC) או קמפיינים אחרים.
חלקו אותו לבלוגרים מובילים או חלקו אותו בשיטת ה-Vine (שיטת חלוקה של המוצר שלכם ללקוחות דרך אמזון) כדי לקבל ביקורות מאומתות, *אופציה זאת פתוחה רק למי שהוציא – Brand Registry.
דיברנו כבר על עמודי פייסבוק ואינסטגרם אבל ההמלצות האלה תקפות גם לחלק הזה.

5. שירות לקוחות
אולי הטיפ החשוב ביותר שמרכז לתוכו את כל הטיפים הקודמים.
אמזון לקחה את המשפט – "הלקוח תמיד צודק" צעד אחד קדימה, הלקוחות הם אלו שהפכו את אמזון למה שהיא היום ואמזון שמה אותם במרכז ומקדישה הרבה משאבים לחווית הלקוחות שלה.
שירות הלקוחות שלכם צריך להיות יצירתי כדי שהמותג שלכם לא ייפגע.
חוקי אמזון מאוד ברורים בנושא שירות הלקוחות – מענה מהיר ויעיל לכל שאלה או בעיה שלקוח מעלה (עד 24 שעות), אישור בזמן של הזמנות (עד יומיים), מעקב אחר המשלוח (בעזרת מספר מעקב), ויחס אישי הם דבר הכרחי שיעזור לכם להשיג ביקורות חיוביות וימנע מכם בעיות מול אמזון.
לדעתנו זוהי הבשורה הגדולה בהכרזה של אמזון בכניסתה לארץ – שירות לקוחות כמו שהיינו רוצים לקבל ולתת ללקוחות שלנו.

6. סבלנות
צריך הרבה סבלנות כשפותחים חנות באמזון.
הבירוקרטיה יכולה להיות מעייפת וארוכה כבר בשלב פתיחת החשבון.
נתקלתם בבעיה? לא תמיד תמצאו פתרון מהיר מצד אמזון, במיוחד אם סגרו לכם את החשבון ועכשיו אתם צריכים לספק הוכחות.
אמזון משנה ומשתנה כל הזמן, אם זה במחיקת ביקורות כי הן נראות לה לא אמינות או
סגירת ליסטים בלי התראה מוקדמת.
צריך לדעת להסתגל לשינויים ולמצוא פתרונות יצירתיים כדי להמשיך ולמכור.
לכן חשוב לשמור על קור רוח וסובלנות.

לסיכום, אמזון היא ענקית המסחר המקוון היום בעולם.
פלטפורמה מעולה למסחר באינטרנט – תנצלו אותה נכון, תעשו E-commerce  

פוסטים שיכולים לעניין אותך:

טיפים לבחירת שירותי סליקה לאתר הסחר שלכם

טבעו של העולם הוא לנוע טכנולוגית כל הזמן קדימה, והטכנולוגיה כיום היא דיגיטלית במקרים רבים. אם בשנים עברו היינו עדים להימצאותן הפיזית של קופות רושמות לעסקים, כיום אנשים משתמשים גם במערכות סליקה מרחוק. בואו נדבר על זה. עד לפני מספר שנים, כל חנות פיזית בקניון או בשכונה ...
המשך לקרוא

איך שדה החיפוש באתר המכירות שלכם יכול להשפיע על המכירות?

החוויה של המשתמש באתר היא הדבר החשוב ביותר. ככל שהיא תהיה טובה ויעילה, כך המשתמש יאהב את האתר ואת המותג שלכם, והסיכוי למכירה גבוה יותר. כשהקמתם את אתר המכירות שלכם, ביצעתם פעולות רבות: מחקר, אפיון, עיצוב, פיתוח, הקמת קטלוג מוצרים, סליקה, משלוחים, אינטגרציה למערכות חי...
המשך לקרוא